Mijn business deed ik vanuit mijn kennis, mijn hoofd.

Ik wist hoe ik moest schrijven, schreef voor andere ondernemers.

Haalde voor hen doelen en ik verdiende geld.

Maar ik werd zurig, afgestompt: wilde niet meer mijn kunstje herhalen.  

Maar ging gewoon door. Want: geld verdienen.

 

Tijd voor vrijheid: ik zou mensen leren het zelf te doen. In grote getale.

Dat was mijn nieuwe business. Gewoon, met alles zoals ik gewend was.  

Resultaat? Ik bereikte een paar handen vol ondernemers.

Stuck.

 

Dat wat in mij zat, kwam er gewoon niet uit.

Ik kon er niet bij komen.

En dan toch doorgaan.

Of eigenlijk: en dan stilstaan. Makkelijk geld verdienen.

Maar niet op de manier waarop ik dat wilde.

En dat nekt je, vroeg of laat.

 

Dus op zoek naar mijn Why, naar mezelf: “Waarom dit onderwerp en niet iets heel anders? Dit wekt niet!”

Een hele zoektocht die  Know You Why. Man man…

Ik las de boeken van Simon Sinek, deed allerlei cursussen, mediteerde. Alles had ik ervoor over om mijn grote Why te weten waardoor ik echt door geraakt ben, past, logisch is en vanuit daar mijn business opbouw.

Al die cursussen, nuttig. Maar ik gebruikte het niet. Het raakte me niet. Alles was vanuit mijn hoofd bedacht. Cognitief klopte het wel. Maar ik voelde het niet.

De context van mijn content was er niet:  mijn content vervloog.

Tot ik bewust ging bewegen in mijn business. Mijn vage Why voor lief nam en daarmee wel aan de slag ging. Als uitgangspunt.

Bewegen = energie. Energie brengt je naar je doelen.  

Hoe beweeg je?

Door te bloggen. Door te schrijven. Lekker veilig achter je pc. Juist schrijven en niet iets quoten op SM. Schrijven van hele blogs omdat je dan waarde geeft die vanuit jezelf komt. Je moet steeds weer graven in jezelf. 

Niet één keer. Maar regelmatig. Schrijven over jouw onderwerp, maar dan vanuit jezelf. Niet vanuit angst of erkenning.

En als je dat dan ook nog een keer in je blogstrategie verwerkt, zul je zien dat jouw blogs je dichterbij je doelen brengen.

En dan… heb je een glasheldere context waarin jij jouw content maakt.

Blog! En ja, vanuit daar maak je je social media posts en quotes maar.