Soms zit je in een dip, wil het allemaal niet zo. Je zit niet in die flow waar jouw collega’s zich wél in lijken te bevinden.

Je weet niet zo goed waar je precies naar toe wilt, je krijgt nog amper respons en klanten downloaden je gratis weggever niet. Je vraagt je af voor wie je het eigenlijk nog allemaal doet. Met als gevolg dat je stil blijft zitten.

En stilzitten is dodelijk (letterlijk en figuurlijk overigens). En nergens voor nodig, want nu ben je op je best!

Dus kom, gaan we aan de slag

Bij de vraag: ‘voor wie doe ik het nog eigenlijk?’ graaf je onmiddellijk in jezelf om weer even helemaal bij de basis te komen: Waarom doe je dat wat je doet? En ja, het gaat om brood op de plank. Daar daar kun je ook met een secretariaatsbaan bij de plaatselijke kozijnenboer voor zorgen. Maar daar kies je niet voor. Je kiest voor dat wat je NU doet of in ieder geval WILT doen. Waarom? Wat bereik je ermee? Hoe wordt de wereld er mooier van?

Als je bovenstaande voor jezelf hebt uitgeschreven, wéét je dat er mensen op jou zitten te wachten. En weet dat die – als je maar met regelmaat van je laat horen – jou ook echt gaan vinden. Dus als je nu het bijltje er even bij neergooit, weet je zeker dat je weer opnieuw moet beginnen. En duurt het nog langer dat diezelfde mensen zich door jou aangetrokken voelen.

[En laten we eerlijk zijn: omdat JIJ het even niet meer ziet zitten, worden ZIJ verstoten van jouw waardevolle informatie. Dat is natuurlijk te gek voor woorden.]

Ok, je vindt inmiddels ook dat je toch een blog moet gaan schrijven. Ook in deze misère.

Maar vanwege die dip vind je van jezelf niet dat je nog iets waardevols te melden hebt.

En dit is nu juist geweldig: want hiermee kun je drie vliegen in één klap slaan!

Je schrijft namelijk over jouw issue. En het wonderlijke gebeurt: als je erover schrijft, komt er na verloop van jouw schrijftijd een soort van oplossing bovendrijven. Op dat moment neem je de rol van coach over. En herschrijft jouw schrijfsel naar een blog. Compleet met aanleiding en oplossing.

En kijk wat schrijven over jouw probleem je oplevert:

1: Je hebt jezelf uit de misère getrokken.

2)  Je schrijft weer een waardevolle blog voor jouw klanten. Want als jij er mee zit, zitten zij er ook mee.

3) Door het schrijven van jouw misèreblog ben je vást weer op nieuwe ideeën gekomen!

 Download hier het misèreformat! Vul het gewoon in en HOP je hebt een prachtige waardevolle blog klaar.

Laat je me even weten wat je ervan gemaakt hebt? (Ik ben dol op misèreblogs)