Bloggen helpt je business vooruit. En een behoorlijk stuk ook. Het is de aanjager van je resultaat. Maar welk resultaat? Welke acties wil je nu écht uitvoeren om jouw doelen te halen? Tuurlijk weet je die doelen voor de komende maanden zo op te lepelen.

Maar…slechts een klein percentage van ons online ondernemers haalt zijn doelen. En ik snap dat.

In mijn hoofd zit te veel: Ik moet zóveel! Ik wil zóveel!

En ondertussen, doe je niet de juiste dingen.

Hap Snap. Veel. Niets.

En ja, overzicht helpt. En vanuit daar je planning maken die bij jou past. Maar wat stop je dan in je planning? Alle dingen in je hoofd? Nee. Want als je die eruit haalt, stromen er weer minstens zoveel dingen in je hoofd die je dan ook wilt of moet doen. Van jezelf.

Dus je roept een halt-toe en je gaat nu potdorie GEFOCUST aan je bedrijf werken.

Dit heeft mij enorm geholpen. Ik noem het de Simplified Strategy.

Simplified Strategy: Dit is het.

Je deelt je doelen in de 3 allerbelangrijkste categorieën in.

1)CONTENT 

Hoevaak en waarmee vul jij jouw gratis content? Wat is te doen? 1x per week een blog publiceren op je website? En maak je van die blog ook nog een mail? En maak je van die blog ook nog een leuke FB-post? En als je erover praat, is het dan geen goed onderwerp voor jouw podcast?  Kijk wat voor jou te doen is. En wauw, als je dit toch het hele jaar door doet.\

2) VERKOOP

Ga es na wat de afgelopen periode ooit direct wel eens voor verkoop heeft gezorgd. Was dat jouw webinar waardoor iemand getriggerd werd?  SM-posts? Ads? Of heb je een mooie mailserie naar jouw volgers gestuurd?

3) TRAFFIC

Zorg je er nou voor dat jouw doelgroep een bekende van jou wordt of dat de relatie wordt versterkt. Kijk es hoe jij die groep kan vergroten. Bijvoorbeeld door het sturen van mails, het vullen van jouw FB pagina, misschien wel FB-ads, zorg je ervoor dat jouw doelgroep meer va jou ziet. Heb je een mooie weggever gemaakt? Deel je veel waarde? Het wordt dan al een stuk gemakkelijker om jouw doelgroep aan te trekken.

Trek vier lijntjes | | | |

En daar maak je drie kolommen van. Vul hiermee je de acties, passend bij iedere categorie. Het moeten acties zijn die te doen zijn. Waar je misschien al ervaring mee hebt en die je nu verbeterd of intensiever inzet. Je zult zien dat sommige acties in meerdere categorieën vallen: FIJN!

En dan ineens… heb je een heel overzichtelijk plan. Met allemaal acties die haalbaar kunnen zijn.

En bedenk eens: wat nou als je dát dit kwartaal vol weet te houden? Wat heb je dan allemaal wel niet bereikt?

PS
Raak nu meteen on track voor dit hele jaar!  Maak superhandige passende planning (ik help je!) om jouw doelen te halen. Inclusief het alleberlangrijkste: jouw bijbehorende content en BLOGS.
Oh ja, voor maar 27 euro.

En… als extra bonus: een strategie–schop-onder-je-kont-sessie met mij. GRATIS.