Jij hebt een unieke visie, unieke energie op jouw onderwerp.  Anders heb je geen business.  En ik weet zeker dat je daarmee mensen gelukkiger wilt maken. Met jouw ding. Met jouw energie. Hoe gaaf is het om jouw ding te doen, mensen daadwerkelijk hélpt, volledig in flow te zijn en daarmee in overvloed kunt leven.

Wauw.

Ik heb eerder geroepen dat consistency key is. Dat kan inderdaad heel goed kloppen (hoeft overigens niet persé voor jou te zijn). Maar als je nog niet zover bent, grijpt het je naar je keel: Je Moet Consistent Publiceren.

Help.

En dan stokt het. Je weet niet meer waar je over moet schrijven of praten. Je weet niet of het wel goed genoeg is. Je gaat het soms herschrijven, in de hoop dat anderen het goed genoeg vinden.

Of – more likely- je publiceert helemaal niet.

Terwijl je dat wel wílt. En dus zie je jezelf weer falen. En HOP: je doet niet dat wat je wilt doen. Niet omdat je vanuit jezelf vindt dat je even on hold moet. Nee, je baalt er gewoon van. Je probeert het weer, het is weer niet goed genoeg, je publiceert niet en het hele verhaal begint opnieuw.

Klinkt bekend?

Dan weet je in ieder geval dat jouw ego de boventoon voert. Jouw ego is eigenlijk een soort van ‘de ander’. In ieder geval niet iets dat met jouw echte zelf overeenkomt. Dat kan niet: want als jij vanuit jezelf onderneemt, voel je alleen maar positive vibes. En doe je jouw acties vanuit flow. En zit je niet te miepen over of jouw content goed genoeg is. Nee, je schrijft het vanuit jezelf en DUS is het goed. En DUS publiceer je. En DUS inspireer je jouw doelgroep.

Maar dat is lastig toe te passen.

Althans, als je nog niet veel ervaring hebt met het ondernemen vanuit flow, vanuit jezelf. Daar moet je mee oefenen.

Mij helpt het om te denken:

Dit wil ik delen – Het hóéft niet goed te zijn – Publiceer.

Moeilijk he? Maar later weet je wel…dat jouw content WEL goed is en het jouw doelgroep wél inspireert. Maar dat inzicht komt nog wel. 

Oefen eerst maar met het toelaten van en vertrouwen op jezelf.

 

Grote dank aan Katrina Wright on Unsplash voor de foto.