De eerste weken van 2019 zijn al weer voorbij. Kijk es naar de nieuwe content op je website. En heb je nu al die content op je website die je voor ogen had? Heb je echt regelmatig geblogd? Niet echt?

Gelukkig heb je iedere dag een kans. Een kans om alles wél zo in te vullen zoals jij dat echt wilt. Maar, er kan ook nog wel wat hulp bij!

Je weet best waar je naar toe wilt met je bedrijf. En je weet ook dat je daarvoor wilt bloggen. Maar het kom er op de een of andere manier steeds niet van. En zo kom je erachter dat je nog steeds niet echt die bak met content op je website hebt staan, zoals je jezelf had voorgenomen op 1 januari vorig jaar.

Stel je eens voor, hoeveel blogs zou je nu al op je website hebben staan, als je wel consequent was gaan bloggen? Stel je wilde  2x in de maand bloggen, dan zou je nu al 24 blogs hebben, een prachtig rijtje waardevolle content  op jouw website.

Om nog maar niet te spreken van

  • al die tags die je kunt aanvinken
  • het vergroten van de aantrekkingskracht die jij op jouw publiek hebt
  • de toenemende vindbaarheid via Google
  • het aantal ideeën die nu uit je hoofd zijn en waar nu de hele wereld van kan meegenieten(!)
  • de versteviging van de relatie met je publiek
  • een helder beeld van waar je met je onderneming naar toe wilt
  • en zo verder.

Kortom: daar moeten we wat aan doen.Ik ben enorm fan van structuur aanbrengen.

Zonder plan haal je je doelen niet: Dus: maak een blogkalender.

De blogkalender kan best ingewikkeld zijn. Maar hier heb je een quick-winversie!

Vul jouw kalender met een aantal items:

  • De belangrijke events in jouw bedrijf (vaderdag, lancering nieuw product, uitverkoop, warme truiendag, lancering nieuwe menukaart, begin zomervakantie, expositie, nieuwjaarsdag, whatever)
  • Aan de hand daarvan plan je je blogs in, zodat je aansluit op deze events
    • WANNEER blog je precies ( 2, 3 x per maand? Vul de data in!)
    • WAT wil jij bereiken met die blog
    • Voor WIE schrijf je dit
    • WAAROM zou jouw doelgroep deze blog waarderen
  • HOE ga je deze blog promoten? Nieuwsbrief? Social Media? Kies ook alvast de triggerende zinnen hiervoor

Even zitten en je hebt er de rest van het jaar plezier van!

Als je hier even voor gaat zitten, dan heb je een plan. En dat plan kun je best nog eens veranderen.

Maar je hoeft nu niet meer steeds na te denken over het wel-of-niet-bloggen. Of over welk onderwerp.

Het meeste ligt al lekker vast. En anders ligt het vast dat het nog open ligt, dat kan ook prettig zijn. Je hebt er in ieder geval zicht en dus grip op.

En ben je inspiratieloos? Kijk dan even op mijn blogpagina, klik op de categorie ‘inspiratie’ en je kunt voor altijd verder!

HEERLIJK!

Foto: Karly Gomez