Je hebt namelijk alle kracht in jezelf om jouw doelen te bereiken. Waarschijnlijk wist je dat wel.

Nu leg je die kracht ook nog eens in jouw blog. Fijn!

Maar:  dan moet je je doelen wél helder voor ogen hebben.

Als je dat hebt, is het al een stuk gemakkelijker om de blog te schrijven, daarmee resultaat te halen én blijer van te worden!

Twee doelen in één blog: het kan (en eigenlijk is het beter!)

Een blog kun je dus gemakkelijk op twee manieren bedoelen 😉

  • Wat wil jij uiteindelijk bereiken als ondernemer?
  • Wat wil je vertellen zodat jouw lezer hier blij van wordt? Waarmee help je hem?

Stap 1 Jouw ondernemersdoel verwerken in een blog

Heb helder voor ogen wat jouw grote ondernemersdoel is. En dan heb ik het niet over omzet. Dat zal best een doel zijn, maar niet jouw ultieme doel. Vast niet. Ik heb het over een laag daarónder. En wellicht daar nog een laag onder.

Jij wilt namelijk met jouw bedrijf bereiken dat … vul maar in. Bijvoorbeeld de wereld mooier wordt, meer rust en balans in onze samenleving, kinderen beter in hun vel te laten zitten, et cetera.

En omdat je dat wilt, blog jij. Want hiermee kun jij uiting en sturing geven aan jouw doelen. Omdat je jouw visie, jouw missie wilt verspreiden zodat jij veel meer mensen kunt inspireren.

(Haha, als je nu met je jaaromzetdoel aan komt zetten, is het bijzonder lastig om hier naar toe te schrijven! Begrijp je mijn punt waarom je altijd in de laag daarónder moet zoeken?)

Ga dus voor jezelf na HOE je jouw ondernemersdoel kunt bereiken. Misschien wil je dat deze keer met een hoger aantal inschrijvingen op jouw nieuwsbrief. Want dan kunnen nog meer mensen van jouw inspiratie gebruik maken.

Voelt goed, toch?

Stap 2 Het lezersdoel verwerken in jouw blog

Daarna komt het leukste: wat wil je dat jouw lezer hiervan oppikt? Hoe help je hem?

En dan kun je los. Je geeft tips, je zoekt iets voor ze uit, je vertelt een inspirerend verhaal.

En dan koppel je langzaam en vredig jouw ondernemersdoel aan jouw lezersdoel.

Ineens is dat heel erg logisch: Want is het niet zo, dat als ze geabonneerd zijn op jouw nieuwsbrief, ze vaker door jou geïnspireerd worden? En zo vaker geholpen worden?

Het antwoord is JA.

 

Ga aan de slag en bekijk het resultaat!

De volgende keer (nu?) als je je blog schrijft,  ga je eerst na wat jouw ultieme ondernemersdoel is en wat een manier is om dit doel te bereiken.

Je stelt ook vast wat jouw lezer van deze blog moet leren, waarom hij hier blij wordt, waarmee hij geholpen is.

En dan….. weef je deze doelen prachtig in één blog. Je zult zien dat dat verrassend gemakkelijk gaat en dat je er ook nog blij van wordt.

Houd dit een tijdje bij in jouw blogkalender en ga na wat het resultaat was (hoevaak is de blog gelezen en hoeveel  heb je dús geïnspireerd? Hoeveel mensen hebben zich geabonneerd op jouw nieuwsbrief?). Best leuk om te doen. En je bent je weer wat meer bewust van de sturing die jij kan geven!

Wil je nog meer munitie om een goede blogstrategie te bepalen? Dan nodig ik je graag uit voor mijn gratis webinar Ontdek de 5 succespijlers van jouw blog’.  In een uurtje tijd word jij weer helemaal bij gepraat en kun je terecht met al jouw vragen. Meld je hier aan.