Ok. Je hebt je voorgenomen dat je wekelijks gaat bloggen. Of tweewekelijks, what ever.

Veel – heel veel-  ondernemers vinden dit lastig: steeds maar weer iets bedenken om over te bloggen: Je bedenkt met veel pijn en moeite een onderwerp en dan ga je aan de slag. Het kan dan voelen alsof je schrijft om maar te schrijven. Dus dan wordt ‘een blog eruit persen’ een doel op zich.

Wát een werk voor amper resultaat! Dat kan anders. Gemakkelijker. Logischer. Leuker.

Je gaat voor dat je je hersenen gaat pijnigen over een blogonderwerp een stap terug: WAAROM wilde je ook al weer bloggen? WAT is jouw doel voor dit jaar nog? WAT wil je bereiken?

En vergeet de bovenstaande vragen niet te combineren met wat jouw lezer aan jouw doelen heeft: Hoe worden jouw klanten beter/gelukkiger als jij jouw doelen hebt gehaald? Dat weten jouw lezers niet meteen in één keer. En ook niet in een paar keren. Je moet ze daarin begeleiden, helpen: jij bent immers de deskundige. Jouw lezers voelen zich niet voor niets tot jou aangetrokken.

En hoe help je ze dan? JUIST! DOOR TE BLOGGEN.

Je helpt je lezers door jouw blogs te schrijven.

En als jouw lezers geholpen zijn, heb jij jouw doelen gehaald.

Dit is de beste blogformule om altijd in je achterhoofd te houden.

Als je vanaf dit punt nog eens gaat bedenken wat jouw onderwerp en jouw boodschap dit keer is, gaat het veel gemakkelijker.