Waarom bloggen je ALTIJD vooruit helpt
26 juli 2022 

Waarom bloggen je ALTIJD vooruit helpt

Doelen halen met positive vibes

Waarom bloggen je altijd vooruithelpt!  

 

Hoeveel gedachten heb jij per dag? Nooit over nagedacht? Onderzoekers wel: gemiddeld ongeveer 40.000 – 50.000 per dag. En daarvan is zo’n 70% negatief!

Dat heb je niet eens in de gaten: ‘Ach, het hoort er bij’. Knap hoor, dat je er zo mee omgaat: NOT!

Jouw doelen hebben positive vibes nodig. Dan pas resoneren ze met je zalige doelen. Want, die zijn namelijk ook altijd positief.  Het is dus onmogelijk met negatieve gedachten jouw doelen aan te trekken.  Zo werkt de wet van aantrekkingskracht nu eenmaal.

 Negatief denken gaat vanzelf, maar helpt je doelen om zeep. 

So. Simpel.

 Dan dus maar niet meer of veel minder negatief denken. En toch doen we het allemaal de hele dag door.

Omdat je zo verschrikkelijk lekker kunt leunen in de negatieve gedachten, je hoeft er namelijk niets voor te doen. Je kunt heeel gemakkelijker 1.000x dezelfde negatieve gedachten herhalen. En dan ook nog eens op precies dezelfde manier. Let er maar eens op.

Wil je echt jouw tijd besteden aan negatieve gedachten? Dacht het niet. 

Pfff, het kost je zoveel tijd die je wel had kunnen besteden aan iets dat je een beter gevoel oplevert. Namelijk: the positieve vibes in jouw business (of gezin of - nou ja- je léven!).   

Dus: aan de slag om jouw energie – die er toch al is – om te zetten in positieve gedachten.

Handig!

Wat je kunt doen is er even boven gaan staan. En alleen opmerken; ok, supernegatief dit. En dus niet goed voor mijn droomdoelen!  En dan komt de win-win: Ga naar je laptop en tik een blog. En let erop: die moet positief zijn (“Ik moet helemaal niets!” Prima, doe je het niet).

Hoe schrijf je een positieve blog als je net weer negatieve gedachten hebt? 

Gemakkelijk.

Open een leeg document en ga es even na: Wat wilde jij met jouw bedrijf ook alweer bereiken? Waarmee help jij jouw klanten, wat voelen ze dan als ze jouw blog hebben gelezen? Hoe reageren ze als ze jouw blog hebben gelezen? Stel jezelf dat voor. En schrijf dat wat jij ze zo graag wilt laten weten, waarmee jij ze echt helpt.  Gaaf!

Een paar limited beliefs onder de loep

  1. Ik heb hier al vaker over geblogd: ja, kan zijn. Ja, kan zijn maar NOOIT op deze manier, nooit met deze energie. En alleen jij ziet dit als herhaling, maar jouw lezers lezen het weer op een andere manier. Waardoor ze geraakt worden.
  2. Mijn doelgroep leest niet toch niet. Als jij met jouw energie, vanuit jezelf,  de blogs schrijft, zit jouw doelgroep hier écht wel op te wachten!
  3. Dit zeggen Guru’s  X, Y, Z ook al. Yep, klopt. Maar zie puntje 2: jouw doelgroep resoneert met jouw energie en dús met jouw blogs.
  4. Die ene blog maakt het verschil ook niet uit. Klopt! En dus is die ene blog het begin van consequente zichtbaarheid en consequente positive vibes!

 

Wauw.  

 

Over de schrijver