Waardevolle blogs zijn niet altijd vanzelfsprekend. Je wilt natuurlijk dat door jouw blogs, jouw ideale klant:

  • kennis met je maakt
  • jou als expert gaat zien
  • super geïnspireerd raakt

Daarom deel je waarde in jouw blogs. Maar ziet jouw ideale klant dat ook zo?

Schrijf waardevolle blogs die ook zo gewaardeerd worden. Hoe zit dat bij jou?

  • Voor je begint te schrijven, start je met een centraal idee. Dit is dus het enige onderwerp waarover je gaat schrijven. Je vraagt je direct af WAT de lezer er precies aan heeft. Dit is direct het contentdoel van jouw blog: wat haalt de lezer hieruit, waar wordt hij echt blij van?
  • Vraag je af HOE jouw publiek geholpen wil worden in deze blog, met dit onderwerp. Als je als opvoedcoach vertelt over jouw eigen kinderen en je wijdt er te veel over uit omdat dat toen zo leuk was, is echt niet interessant voor jouw doelgroep. Illustraties, voorbeelden, ervaringen van jezelf zijn super aantrekkelijk en nuttig, maar zorg ervoor dat alles -bijna iedere regel-  moet bijdragen aan de waarde voor jouw ideale klant (en dus niet voor oma die het natuurlijk leuk vindt om wat meer over jouw kind te lezen). Bedenk ook van te voren hoe jou publiek de informatie wil krijgen: Via een stappenplan? Een mind-set oefening? Een case-study?
  • Schrijf in je eigen blogstijl. Zodra je gaat schrijven zoals het in jouw branche hoort of je schrijft ineens formeel omdat je iets moet publiceren, schrijf je ‘van je af’ en stoot je ook jouw ideale klant af. Het klopt niet meer. Klinkt logisch, toch?
  • Eindig met de conclusie van de blog.

Dus: Blijf gefocust op jouw ideale klant. Vraag je bij iedere blog – en bijna bij iedere regel- of je hem hiermee écht helpt. Dan kun je er zeker van zijn dat jouw gepubliceerde waarde ook écht gewaardeerd wordt. Cool!

 

De foto is gemaakt door Luke Stackpoole via Unplash