Bloggen kun je overal doen. Dat is het mooie. “Maar Marijke, op vakantie heb ik rust nodig en dan doe ik niets aan mijn bedrijf”. Dan moet je je zelf dus eigenlijk afvragen waar je dan wél blij van wordt om over te schrijven. Er is namelijk altijd wel iets in je bedrijf dat dat je wél echt drijft, zelfs in de vakantie. Je moet erbij zien dat komen bij dat wat je echt graag wilt delen en niet omdat het moet. Maar staat je vakantie-mood-hoofd er niet naar?  Dan moet je JUIST gaan zitten en dat eruit halen wat dus in je tenen zit. En daar blijk je dan tóch zin in te hebben: zo kom je er achter je wel écht blij van wordt.  En dat lukt jou. Oók in de vakantie.

Het protocol

Stel. Jij bent een Virtual Assistent. Je bent op vakantie om een paar flinke kuitenbijtertjes op te fietsen, maar er ligt sneeuw. Fietsen gaat dus niet door. Jij teleurgesteld. Er zijn dus drie elementen op dat moment: 1) De wil om te fietsen – 2) de pech dat er sneeuw ligt – 3) je blogt over Virtual Assistent-zaken.

Dáár moet je het dus mee doen want dat houdt jou op dat moment bezig! Het is er al! Hoera! Onderwerpen die deze Virtual Assistent zou kunnen gebruiken in haar blogs zijn:

  • Teleurstelling in je zaken: focus je op de juiste dingen en laat de rest over aan een V.A.
  • Hoe ga je om met teleurstelling in je business, hoe verander je je mindset
  • Hoe gaat een V.A. om met het steeds veranderen van business: hoe kun je snel schakelen van soort werkzaamheden bij verschillende klanten
  • Et cetera.

En dit zijn allemaal blogs die laten zien dat jij de ondernemer/ jouw doelgroep gewoon begrijpt.

Schrijf hierover. Voila klaar. En ik weet zéker dat je blij bent met deze nieuwe content waardoor je nog beter weet wat je wilt, je hebt in ieder geval weer je blikveld verruimd.

Foto: Colby Thomas