Bijna iedereen die ik ken is op de een of andere manier wel bezig om de wereld mooier te maken. En daar gewoon iedere dag mee bezig zijn! Zelfs gewoon bij mij in de buurt Hier word ik dus blij en hoopvol van. En dat is pas sinds de laatste tijd.

Maar waarom wist ik dat niet eerder? Super logisch: omdat ze er niet regelmatig over schrijven. Hooguit kreeg ik een keer een nieuwsbrief (als ik de dan per ongeluk al kende) maar die was weinig inspirerend en afstandelijk geschreven. En ok, het staat allemaal wel op de website waar ze mee bezig zijn, maar dat is het dan ook. Het lééft niet! Het bewéégt niet!

Ook jij inspireert. Maar hoe moet ik dat weten? 

En belangrijker: hoe moet jouw doelgroep dat dan weten?  Onthoud goed: er zitten zoveel meer mensen op jouw inspiratie te wachten! Want dat doe jij: jij inspireert jouw doelgroep door te laten lezen en zien waar jij mee bezig bent. En aangezien je je hele doelgroep niet pratend kan bereiken, kun je dat ook online doen. Maar dat is niet erg want:

  • Je hebt een gigantisch bereik.
  • Doordat jij vanuit jezelf schrijft, trek je precies dat publiek aan, dat bij jou past.
  • Deze mensen worden door jou geïnspireerd.
  • En bedenk dan eens wat dat bijdraagt aan deze wereld, op welke manier dan ook!

Ik moedig je daarom van harte aan om te bloggen. Om gedachten de wereld in te slingeren. Om zo andere mensen te inspireren, te helpen. Maar er zit een grote voorwaarde aan:

Wees authentiek, blog vanuit jezelf.

Ik heb daarover een leuke workshop gemaakt. Ontdek je eigen blogstijl. Met een paar stappen maak je jouw eigen checklist waarin jouw eigen blogstijl in één oogopslag helder wordt.

Hieronder kun je hem zo downloaden!

De foto die ik hierbij gebruikt heb is van  Asdrubal luna on Unsplash