06-41 76 78 11 marijkepopma@gmail.com

De helft van 2017 is al weer voorbij. Kijk es naar de nieuwe content op je website. En heb je nu al die content op je website die je voor ogen had, heb je echt regelmatig geblogd?

Je weet best waar je naar toe wilt met je bedrijf. En je weet ook dat je daarvoor wilt bloggen. Maar het kom er op de een of andere manier steeds niet van. En zo kom je erachter dat je dit eerste half jaar van 2017 nog steeds niet echt die bak met content op je website hebt staan, als je jezelf had voorgenomen op 1 januari. Of als je eigenlijk zou willen…

Stel je eens voor, hoeveel blogs zou je nu al op je website hebben als je wel consequent was gaan bloggen? Stel je wilde  2x in de maand bloggen, dan zou je nu al 12 blogs hebben, een prachtig rijtje op je website.

Om nog maar niet te spreken van

  • al die tags die je kunt aanvinken
  • de toenemende vindbaarheid via Google
  • het aantal ideeën die nu uit je hoofd zijn en waar nu de hele wereld van kan meegenieten(!)
  • de versteviging van de relatie met je publiek
  • en zo verder.

Kortom: daar moeten we wat aan doen.Ik ben enorm fan van structuur aanbrengen.

Zonder plan haal je je doelen niet: Maak een blogkalender.

De blogkalender vul je met (bijvoorbeeld) de volgende items:

  • De belangrijke events in jouw bedrijf (vaderdag, lancering nieuw product, uitverkoop, warme truiendag, lancering nieuwe menukaart, begin zomervakantie, expositie, nieuwjaarsdag, whatever)
  • Aan de hand daarvan plan je je blogs in, zodat je aansluit op deze events
    • WANNEER blog je precies ( 2, 3 x per maand? Vul de data in!)
    • WAT wil jij bereiken met die blog
    • Voor WIE schrijf je dit
    • WAAROM zou jouw doelgroep deze blog waarderen
  • HOE ga je deze blog promoten? Nieuwsbrief? Social Media? Kies ook alvast de triggerende zinnen hiervoor

Even zitten en je hebt er de rest van het halve jaar plezier van!

Als je hier even voor gaat zitten, dan heb je een plan. En dat plan kun je best nog eens veranderen.

Maar je hoeft nu niet meer steeds na te denken over wel of niet bloggen. Of over welk onderwerp. Het meeste ligt al lekker vast. En anders ligt het vast dat het nog open ligt, dat kan ook prettig zijn. Je hebt er in ieder geval zicht en dus grip op.

HEERLIJK!

Foto: Karly Gomez