Zijn er dan belangrijkste redenen om te bloggen? JA! Er zit zoveel bruikbare, inspirerende stuff in jouw hoofd, in jouw dagelijkse gang van zaken. Zaken die iedereen kan helpen. Hoe klein of hoe groot dat ook is. Je staat er versteld van wat jij betekent voor andere mensen. Maar deel dat dan ook.

Huh? Ikke? Het staat al op mijn website wat ik doe! Maar daar staat nog geen fractie op van wat er allemaal door je heen gaat, wat jij allemaal geleerd hebt, welke inzichten jij gekregen hebt.

Het is inspirerend: Als je je er bewust van bent, leer je vanzelf hoe waardevol het voor anderen kan zijn. Is het van waarde voor jou? Dan dus óók voor jou klanten.  Je trekt er je klanten mee aan Sterker nog: je helpt ze!

Het meest perfecte visitekaartje? Jouw blogs. Iemand hoort eens iets over jou, je wordt genoemd ? Gaan ze zomaar contact met je opnemen? Gebeurt niet vaak. Ze kijken even op jouw website. En hoeveel mooier wordt het als ze daar bult inspiratie zien: blogs die gaan over het interessante onderwerp: jouw business. Je laat zien dat je erbij bent. Je laat zien dat je actueel bent, dat je in beweging bent. Er is altijd wel iets waardoor jouw potentiele klant op z’n minst getriggerd wordt. Je hebt nu een streepje voor.

Content op je website vergroot je zelfvertrouwen Stel je eens voor. Je schrijft iedere maand een blog. Dan heb je aan het einde van het jaar 12 stukken nieuwe content op jouw website. Er ontstaat een heuse bibliotheek waar jouw  doelgroep naar toe kan komen om te spitten in jouw waardevolle content. En wat als je nu 2x per maand een blog schrijft? Pfoeh, binnen een jaar 24 mooie stukken op je site.

Je trekt traffic via social media Je wilt veel mensen op je website hebben. Dat lukt je niet met een statische website. Wat hebben ze er na 2x  nog te zoeken? Wetende dat mensen gemiddeld zo’n 7 x een bericht moeten hebben gelezen als ze iets beslissen…  Maar als je nu steeds nieuwe content erop zet?! Er is altijd iets te beleven. Je kunt altijd verwijzen naar jouw blogs, jouw levendige content. Het blijft leuk.

Vul gemakkelijk jouw nieuwsbrief Simpel. Nieuwe blog is altijd input voor jouw nieuwsbrief. Die blogs heb je toch al geschreven. Hoe gemakkelijk is het om die over te zetten naar een nieuwsbrief. Hier heb ik iets over geschreven.

Bloggen zet jou op een hoger plan Schrijven geeft helderheid. Dat is bekend. Schrijf jezelf naar een hoger plan, naar diegene die je wilt zijn. Schrijven haalt je uit je gewone doen en laten.  Breng je gedachten naar daar waar je wilt zijn. En blog daarover. Wil je er meer over weten? Kijk hier even.

Bloggen vergroot de toegang tot jouw oneindige inspiratiebron Inspiratie groeit door vaak te doen. En dan weet je de weg naar jouw inspiratiebron veel sneller te vinden. Schrijf schrijf. Weet je niet meer wat je moet schrijven? Hier heb ik een blog over geschreven.

In ieder geval . Schrijf dus. Je wordt er zoveel beter door!