Ik schrijf vaak over bloggen. Ook omdat ik vind dat je van bloggen beter wordt. Dat je er sterker door wordt als ondernemer, als persoon.

Maar als ik bij ondernemers ( of zelfs grote ondernemingen) ben , dan krijg ik vaak de opmerking dat bloggen zoveel tijd kost en het toch niet direct iets oplevert. Oh man oh man oh man, dit is zo niet waar! Even een testje:

Jij zoekt een leverancier,

Je hebt een aantal kanshebbers.

De ene heeft een práchtige website waar op staat wat ze doen.

De andere heeft een website met een pagina waar heel veel actuele inzichten tips en andere waarde staat. Geschreven. Vanuit een persoon. Vanuit een heus iemand!

Waarin heb jij meer vertrouwen? Ik zou het wel weten. Jij waarschijnlijk ook. Er van uitgaande dat de rest ook goed verzorgd is natuurlijk.

Eigenlijk is de blogpagina van de website het allerbeste visitekaartje. In één oogopslag wordt duidelijk dat jij het beste met de lezer voor hebt ( immers, je deelt bruikbare waarde), dat jij actief bent en dat jij de trends voor mij al bijhoudt.

Voorwaarde is wel dat de blogs authentiek zijn. Ze moeten geschreven worden vanuit jezelf. Je mag best inzichten gebruiken die jij weer van iemand anders hebt gehoord, dat is prima.

Schrijven vanuit jezelf, moeilijk? NEE! Dat kan jij ook!

En dat is te leren. Ik heb nu een gratis workshop op mijn website staan. Die kun je zo downloaden. Een korte workshop waarin ik jou leer hoe jij  stap voor stap naar jouw eigen blogstijl komt. En ik beloof je: het bloggen wordt er écht waar leuker door! Hieronder vindt je de gratis workshop.

De foto bij deze blog is van  Ricardo Gomez Angel on Unsplash